ايجي راب سكول مناظره بين شيطان و دنيا و دين


ايجي راب سكول مناظره بين شيطان و دنيا و دين
اغنية ايجي راب سكول مناظره بين شيطان و دنيا و دين
استماع اغنية ايجي راب سكول مناظره بين شيطان و دنيا و دين





للاستماع للاغنية





كلمات الاغنية

intro

من كتر ما بنضيع نفسنا و فاكرين ان الدنيا بتضيعنا قدر الشيطان يخدعنا لكن ربنا سامعنا

يارب يا رحيم يا صاحب الجود و الكرم اهدينى مش عايز اعيش فى الدنيا و من الجنه اتحرم

غلطاتنا كترت و دايما بنقول عايزين نتوب- هل ربنا راضى عننا ولا غطتنا الزنوب

حياتنا توهتنا ولا نستنا ان فى دنيتنا مهمتنا نعبد الله تحت اى ظروف

الشيطان

طول عمرك عارفنى مع انك عمرك ماكنت شايفنى عارف ايه اللى يخوفنى تقدر بسهوله تهزمنى مع ذلك ورايا بتمشى

كتير كلموك عنى كانوا بيخوفوك منى عرفوك ان الخبث فنى و انى اقدر العب على دماغك و اغنى لكن يا خساره حظى خاننى

بسببك انت يا انس اطردت انا من الجنه بس خلاص مابيننا بيس انا ابليس صاحبك فى التهييس

مع انك بالنسبالى و من جوايا كلب و خسيس الدنيا فى صفى

لو انا ولعت حريقه هيه تطفى يا ناس عليا خفى

و انتى يا دنيا دورى لفى بس مهما تلفى زمن على زمن مش حيكفى طار بينى و بينك انت يا انس

ملايين راحو قبليك و انا عينى عليك الف شكر ليك بتخلينى اكسب التحدى بينى و بين ربك

مين قدى يلا يا سما اتهدى الخسيس فى جهنم واقف جنبى

couras

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

حكم عقلك و اختارقبل ماييجى يوم الدين

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

اخرتنا فى التراب و الناس كلها ناسيين

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

يايكون سبب نجاتك يا يكون سبب للعذاب

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

ارجع للذكريات حسنات كانت ولا سيئات

الدنيا

دنيا ايوه انا الفانيه غمض عينك و افتحها عمرك و حيعدى فى ثانيه

شيطان و قال ان انا فى صفه انا دنيتكم يا بشر

ربى خلقنى ليكم و بسببكو الفساد انتشر

انسان فضلنى على الاخره و عايز فى الجنه يتحشر

فكر يا انس فكر

انا مش كما تذكر

يوم القيامه الاكبر

بطل فيا تستككبر

تتكبر -تدمر-لو اللى تحت التراب بيتكلم كنت تقدر

مثل و دايما بتقولوه ان الدنيا مش لعبه

افهم منى معادله سهله كنت فاكرها صاعبه

اعتبر العالم فى حرب يبقى انا الدوله المحايده

دورى ليه فايده ايه الفايده؟؟؟

الفايده تكون بالمقايضه الحسنه بحسنات متزايده من جد وجد الحق نفسك

ابليس ناره منك قايده بيجد بفكره بيتقدم على عينك غيم عمره استسلم؟؟ لا و انت بتظلم فاكر عين ربك معميه عنك فى الزحمه

couras

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

حكم عقلك و اختارقبل ماييجى يوم الدين

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

اخرتنا فى التراب و الناس كلها ناسيين

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

يايكون سبب نجاتك يا يكون سبب للعذاب

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

ارجع للذكريات حسنات كانت ولا سيئات

الدين

قتل - خيانه - غش و مفيش امانه

ملذات الدنيا علمتكم الاستكانه

ايه فى حالكو يسر؟؟ مالى قلوبكم غل مش لاقيلكم حل مانتو ناسسينى

و انا فى وقت الضلال ليكم اعانه

دنيا غرتكم شيطان علمكم تنسوا دينكم السبب فى نجاتكم

من جهنم لو فتحت بابها

اصل مفتاحو زنوبكم زنوب سودت قلوبكم ولا نستكم خالقكم ولا مش فاكرين كام امه معاصيهم ادت لهلاكهم

افهم-- انا شرع ربك و منهجه من غيرى مفيش راحه للضمير رضا ربك عمرك ماحتكسبه

اكيد حتندم--- حتبقى جندى للشيطان فى الارض طب افرض معايا فرض الشمس طلعت من مغربها

و انت واقف بين ايديه

يارب لحظه فى الدنياارجعها عمرى ما حضيعها المعاصى حمنعها

و يرد ربه عليه

ياعبد حذرتك فرصتك فى الدنيا و انت مسؤول لضياعها

couras

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

حكم عقلك و اختارقبل ماييجى يوم الدين

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

اخرتنا فى التراب و الناس كلها ناسيين

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

يايكون سبب نجاتك يا يكون سبب للعذاب

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

ارجع للذكريات حسنات كانت ولا سيئات

couras

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

حكم عقلك و اختارقبل ماييجى يوم الدين

مناظره بين شيطان و دنيا و دين

اخرتنا فى التراب و الناس كلها ناسيين

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

يايكون سبب نجاتك يا يكون سبب للعذاب

ساعتها حيبقى عمرك اللى فات

ارجع للذكريات حسنات كانت ولا سيئات

0 التعليقات:

إرسال تعليق